Berkshire Gray, een startup die kunstmatige intelligentie robotoplossingen aanbiedt om de activiteiten in de toeleveringsketen te beheren, versterkt haar samenwerking met Fedex. De overeenkomst moet de verzendlogistiek van FedEx helpen.


Fedex wil zijn verzendlogistiek verbeteren en slimmer maken. Reden voor de pakketgigant, die net zijn belangrijke Europese basis aanzienlijk heeft uitgebreid, om zijn relatie te verdiepen met AI robotica expert Berkshire Grey. FedEx en Berkshire Grey werken samen aan een nieuwe onderneming die uitgebreide AI robot automatiseringsmogelijkheden zal maken, die de veiligheid en efficiëntie van de FedEx pakjesbehandeling moeten verbeteren.
 

Fedex geeft voorrang aan automatisering.

"Onze groeiende samenwerking met Berkshire Gray voor robot-automatisering is een direct antwoord op de uitbreiding van e-commerce, die de vraag naar betrouwbare geautomatiseerde oplossingen op alle niveaus van de toeleveringsketen heeft gestimuleerd," zei Fedex woordvoerster Rebecca Yeung. "Fedex denkt dat verdere innovatie en automatisering de efficiëntie, productiviteit en veiligheid van de teamleden zal verhogen en tegelijk de wereldwijde toeleveringsketen in beweging zal houden."

FedEx Ground en Berkshire Gray werken al samen aan de implementatie van Berkshire Grey's Robotic Product Sortation and Identification (RPSi) systemen, die robots gebruiken om minuscule pakjes te sorteren.