Schoenenfabrikant FitFlop bereidt zich voor op een uitgebreide Europese groei en maakt daarbij gebruik van de expertise van Bleckmann voor omnichannel logistieke oplossingen. Deze samenwerking, met een looptijd van vijf jaar, moet de weg voor FitFlop vrijmaken om Europa versneld te veroveren en te zorgen voor een snelle leveringen.

Sal Billington, Global Logistics Director bij FitFlop, vertelt: "De magazijnen van Bleckmann zijn zeven dagen per week geopend tot middernacht, waardoor we klanten op het Britse vasteland de volgende dag kunnen leveren voor bestellingen die voor 21.00 uur op onze website zijn geplaatst. Dit is een groot concurrentievoordeel."

Om de verwachte verkoopstijging van FitFlop op te vangen, heeft Bleckmann een efficiënt magazijnsysteem geïntroduceerd, dat zorgt voor flexibiliteit en aanpasbaarheid. FitFlop zal 9.300 vierkante meter van Bleckmann's hub innemen, waar vandaan het zowel individuele consumenten als bedrijven bedient.

Billington vervolgt: "We waren allemaal onder de indruk van de toewijding van Bleckmann. Hun standvastige inzet zorgde voor een naadloze overgang, met behoud van de hoogwaardige servicestandaarden die onze klanten gewend zijn."

Reinardt Van Oel, Chief Operations Officer voor België en het Verenigd Koninkrijk bij Bleckmann, benadrukte de wederzijdse toewijding aan de klantenervaring: "Net als wij is FitFlop een wendbaar en ondernemend bedrijf met een heldere en ambitieuze uitbreidingsstrategie. We zijn klaar om de groei van FitFlop in de komende vijf jaar te stimuleren."