Yodel, de onafhankelijke pakketvervoerder uit het VK, is een samenwerking aangegaan met what3words. Door de integratie wordt het leveringsproces geoptimaliseerd en worden uitdagingen geëlimineerd die samenhangen met onduidelijke of moeilijk te vinden locaties.

what3words heeft de wereld in een raster van 3m x 3m vakken verdeeld en elk vak een unieke combinatie van drie woorden te geven. Zo komt ///houding.inzage.dialoog uit bij Nationaal Monument op de Dam in Amsterdam. 

Michaela Simpson, Customer Experience Director bij Yodel, benadrukte: "We zijn erg blij met deze samenwerking met what3words. Het is onze missie om leveringen zo naadloos mogelijk te laten verlopen voor onze klanten en door de technologie van what3words in onze diensten te integreren, verbeteren we de nauwkeurigheid van onze leveringen en zorgen we ervoor dat onze klanten een probleemloze ervaring hebben, waar ze zich ook bevinden."

Chris Sheldrick, mede-oprichter en CEO van what3words, voegde hieraan toe: "Niets is zo frustrerend als een pakket dat niet aankomt waar het moet zijn. Vaak gebeurt dit omdat het straatadres of de postcode niet goed genoeg is om de plaats van levering te bepalen. Er is zoveel ruimte voor meer precisie als het gaat om de nauwkeurigheid van de locatie van leveringen, en onze samenwerking met Yodel doet precies dat. Samen transformeren we niet alleen de bezorgervaring; we geven de toekomst van locatietechnologie voor de industrie opnieuw vorm."