De online marktplaats Etsy heeft op woensdag (27 juli) zijn Q2 resultaten bekendgemaakt waarin het bedrijf 6 miljoen nieuwe kopers en een 10% toename van zijn inkomsten meldde, ook al maakten moeilijke economische omstandigheden de zaken moeilijk.

 

Het bedrijf zei dat het aantal nieuwe kopers nog steeds " significant toenam" in vergelijking met de cijfers van voor de pandemie.

Rachel Glaser, Etsy CFO, zei dat de inkomsten voor het kwartaal komen van veranderingen die het bedrijf heeft doorgevoerd, waaronder een verhoging van de marktplaats transactiekosten, en het toevoegen van Depop en Elo7 aan de merkenportefeuille.

Ze noemde het Etsy Ads product, dat gebruikers helpt hun advertenties te optimaliseren om de juiste doelgroepen te raken, als een ander voorbeeld, en prijst het aan als een "geweldige oplossing voor verkopers die hun bedrijf willen laten groeien."

De prestaties van het bedrijf werden beïnvloed door verschillende factoren zoals aanhoudende geopolitieke gebeurtenissen, druk op de discretionaire uitgaven van de consument en de volatiliteit van de wisselkoersen.

"Onze resultaten van het tweede kwartaal tonen opnieuw aan dat Etsy het grootste deel van onze pandemische winst heeft behouden, en dat we in staat zijn sterke bottom line prestaties te leveren en tegelijk te investeren in belangrijke initiatieven," zei Josh Silverman, CEO van Etsy. "Ondanks tegenwind door macro-economische en geopolitieke factoren, geloven we dat de verbeteringen die we in de klantervaringen op de hele Etsy marktplaats en in ons Huis van Merken hebben aangebracht, gekoppeld aan een voortdurende focus op onze 'Right to Win' strategie, ons in staat zullen stellen de enorme kansen die we op lange termijn zien te ontsluiten."

Silverman zei dat er talloze mogelijke manieren zijn waarop de rest van dit jaar zou kunnen verlopen, "maar alles wijst nog steeds op een zeer gezonde winstgevendheid over de hele lijn."

Het bedrijf groeide nog steeds, maar de versoepeling van de pandemische beperkingen had het voor het bedrijf uitdagend gemaakt om verder te gaan.