AH Retail Media Services, onderdeel van supermarktgigant Albert Heijn, heeft aangekondigd dat adverteerders nu zelf bannercampagnes kunnen lanceren op ah.nl en binnen de Albert Heijn app via het Zelf Service Platform. Deze uitbreiding biedt adverteerders een real-time overzicht van hun campagne-prestaties en de mogelijkheid om deze zelfstandig te optimaliseren.
Tijdens een recent evenement lichtten Johan van der Zanden, directeur marketing en communicatie bij Albert Heijn en Rolf Oosterhoff en Bas Komen van AH Retail Media Services, marketingprofessionals in over de nieuwste digitale advertentiemogelijkheden. Het hoogtepunt was de aankondiging van de uitbreiding van het Zelf Service Platform met display campagnes.
Albert Heijn was in 2015 pionier in Nederland met de introductie van retail media, waarmee adverteerders meer mogelijkheden kregen om klanten te bereiken via digitale en fysieke kanalen. Het Zelf Service Platform, dat twee jaar geleden werd geïntroduceerd, begon met sponsored products campagnes. Voor deze innovaties werkt Albert Heijn samen met adtechbedrijf Adhese.
AH Retail Media Services blijft innoveren. Dit jaar zijn er 3.000 schermen in winkels toegevoegd en is het CDP (customer data platform) gelanceerd, waardoor merken hun doelgroepen ook via de AH-app kunnen bereiken.