Flink, de grootste snelle boodschappenbezorger in Nederland, gaat haar stores aantrekkelijker maken voor de buurt en verandert deze in ‘BuurtHubs’. De Flink locatie in Alkmaar is als eerste aan de beurt en heeft een volledige restyling en nieuw interieur gekregen. Daarmee wordt de toon gezet hoe hubs er in de toekomst uit kunnen gaan zien. 

De BuurtHub in Alkmaar is voorzien van een nieuwe bestel- en betaalzuil om ter plekke boodschappen te doen. Na het plaatsen van de bestelling zal het Flink team de producten picken, inpakken en binnen enkele minuten meegeven. Bezoekers van de hub ontvangen een vaste korting van 10% op hun boodschappen, omdat bezorgkosten worden bespaard. 

Ook kunnen bewoners, ondernemers en andere bezoekers terecht voor extra services. Zo kan je er terecht voor het oppompen en plakken van een fietsband, voor het ophalen en wegbrengen van postpakketjes en is er een defibrillator geïnstalleerd. Door de aanpassingen speelt Flink in op behoeften van de omgeving. 

Robin Kiesler, managing director van Flink Nederland: “Als goede buur zijn we volop in gesprek en contact met de omgeving van onze locaties. "We hebben nu per locatie gekeken hoe we een nog beter onderdeel van de buurt kunnen zijn”.

Flink is op dit moment actief in meer dan 40 Nederlandse gemeenten. Klanten kunnen, behalve in de locaties in gemengde buurten, hun dagelijkse boodschappen bestellen via de app en Flink website. Door het ruime assortiment van meer dan 2500 producten is bestellen via Flink voor steeds meer Nederlanders een aantrekkelijk alternatief voor boodschappen doen via de traditionele supermarkt. Flink groeit stevig door. Klanten bestellen steeds meer producten via Flink en het gemiddelde bestelbedrag ligt inmiddels ruim boven de 30 euro.