Zalando meldde groei en verbeterde winstgevendheid in het eerste kwartaal van 2023. Zalando zag een toename van de vraag naar zijn online shopping club, Lounge by Zalando en partnerverkopen van mode- en schoonheidsproducten op het platform. De bruto goederen omzet steeg met 2,8% en de inkomsten stegen met 2,3%, terwijl het aantal actieve klanten met 4,8% toenam. De focus van het bedrijf op verbetering van de winstgevendheid wierp zijn vruchten af, wat heeft geleid tot een significante verbetering van de aangepaste EBIT.

De verbeterde klantervaring op locatie en de nieuwe merkidentiteit die in januari werden geïntroduceerd, trokken positieve reacties van gebruikers die interactie hadden met de Lounge by Zalando app. Zalando bevestigt zijn guidance voor het hele jaar 2023, waarbij de GMV naar verwachting tussen 1% en 7% zal groeien en de omzet tussen -1% en 4% ten opzichte van vorig jaar. Zalando is van plan te blijven investeren in nieuwe groeimogelijkheden en tegelijkertijd margeprogressie te leveren.