Buckaroo, een aanbieder van online betalingsdiensten, heeft een overeenkomst getekend voor de overname van SEPAY, een Point-Of-Sale ("PoS") leverancier van betaaloplossingen in de Benelux.

SEPAY bedient momenteel meer dan 13.500 klanten met een sterke positie in de detailhandel in de Benelux en in Duitsland. Buckaroo ziet deze overname als een strategische zet om zijn positie op de MKB-markt verder te versterken en zijn aanbod met een omnichannel betaaloplossing, zowel aan hun respectieve klanten als aan nieuwe klanten. SEPAY is de tweede strategische overname van Buckaroo, na Sisow in 2021. De gecombineerde groep zal 27.000 klanten bedienen en EUR 10 miljard euro aan transactievolume verwerken.

"We zijn verheugd met de komst van SEPAY bij Buckaroo. Het e-commerce landschap groeit snel en vereist een volledige betalingsoplossing. De combinatie van Buckaroo en SEPAY zorgt voor een concurrentiepositie op de betaalmarkt met een omnichannel betaaloplossing, inclusief instore betalingen in heel Europa. Zo zorgen we ervoor dat bedrijven, met zowel lokale als internationale ambities, overal betaald krijgen", zegt Paul Scholten, CEO van Buckaroo.

Met de overname zal Buckaroo een betere omnichannel productaanbod kunnen aanbieden aan haar klanten en haar ontwikkeling te willen versnellen. Zo moet het beter tegenwicht bieden aan concurrenten als Adyen, die een eigen betaalterminal heeft geïntroduceerd en daarmee online en offline transacties in één centraal platform samenbrengt.