Yoox stapt in de tweedehands verkoop. De Italiaanse luxe moderetailer heeft een pre-owned afdeling gelanceerd en is in bijna 30 Europese landen toegankelijk.

Sinds 2022 exploiteert Yoox, onderdeel van de Yoox Net-a-Porter Group, een online marktplaats in verschillende Europese landen, waaronder Duitsland. In september breidde het bedrijf zijn strategie uit met de nieuwe categorie "Home Décor + Art", waaronder woonaccessoires en meubels worden aangeboden. Nu volgt dus Pre-Owned als nieuwe categorie.

Momenteel staan er circa 2.000 tweedehands artikelen online. De nieuwe categorie gaat gepaard met een grote marketingcampagne onder het motto "Endless love". Yoox zal klanten de mogelijkheid bieden om speciale limited editions en vintage stukken op te snorren.

Marktplaats
Momenteel zijn 300 verkopers (zowel merkeigenaren als detailhandelaren) actief op Yoox; zij voegen 300.000 producten van ongeveer 2.500 modemerken toe aan het Yoox assortiment. Wat overeen komt met ongeveer 12 procent van het totale aanbod op Yoox.

Uitbreiding naar de Verenigde Staten en het Midden-Oosten is gepland voor 2023.