De Consumentenbond heeft veel klachten ontvangen over Jayno.nl. Volgens klagers heeft de winkel niet of te laat geleverd en heeft het bedrijf geen geld teruggestort voor geretourneerde producten en was het niet bereikbaar. De Consumentenbond adviseert consumenten om niets te bestellen bij deze firma.

Zowel via Klachtenkompas.nl, het online klachtenforum van de Consumentenbond, als via de klantenservice ontving de Consumentenbond in korte tijd tientallen klachten over Jayno.nl. Gedupeerden, die willen weten waar hun bestellingen blijven, lukt het niet om in contact te komen met het bedrijf. Zowel per e-mail als telefonisch is Jayno.nl onbereikbaar. Ook de Consumentenbond lukt het niet om contact te krijgen. 

Misleiding

Jayno.nl misleidt zijn klanten ook door op de website het logo van Webshop Keurmerk te gebruiken, terwijl de winkel helemaal niet bij dit keurmerk aangesloten is. Daarmee wekt Jayno onder andere de indruk dat consumenten bij de Geschillencommissie terechtkunnen en dat ze aanspraak kunnen maken op de nakomingsgarantie, terwijl dat niet het geval is.

De Consumentenbond heeft Webshop Keurmerk over het misbruik van het logo geïnformeerd. Ook heeft de Consumentenbond de Autoriteit Consument & Markt gevraagd in te grijpen.