Klarna begint aan een tweede ontslagronde, slechts vier maanden nadat het 10% van zijn wereldwijde personeelsbestand heeft geschrapt.

Klarna's chief operating officer Camilla Giesecke maakte het nieuws bekend door de ontslagen aan te kondigen in een videogesprek met het personeel. Ze sprak 500 werknemers toe en zei dat de Buy Now, Pay Later-reus extra moet bezuinigen, vooral op de afdelingen IT en werving, "om het meer doelgerichte karakter van het huidige Klarna te weerspiegelen."

Het bedrijf heeft het banenverlies bevestigd en zegt dat minder dan 100 werknemers wereldwijd zullen worden getroffen.

In mei schrapte Klarna 10% van zijn wereldwijde personeelsbestand. Met als reden noemde het bedrijf de stijgende prijzen, een verschuiving in het consumentensentiment en de aanhoudende oorlog in Oekraïne.

Het nieuws komt nadat Klarna zijn verliezen in de eerste helft van 2022 zag verdrievoudigen tot 500 miljoen pond, de economie vertraagt en Klarna geconfronteerd wordt met stijgende kosten en oplopende kredietkosten.

Te midden van wereldwijde marktuitdagingen zei het bedrijf dat het "niet immuun is geweest voor de aanzienlijke dalingen van fintech-aandelen op de openbare markten."