Instacart en Uber Technologies hebben vandaag een strategische samenwerking aangekondigd om Uber Eats restaurantbezorging naar Instacart-klanten te brengen. In de komende weken zullen Instacart-klanten landelijk de Instacart-app kunnen gebruiken om te bestellen bij honderdduizenden restaurants, aangedreven door Uber Eats.

De ervaring zal worden gepresenteerd via een nieuwe "Restaurants" tab in de Instacart-app, met een gebruiksvriendelijke interface waarmee consumenten kunnen kiezen uit een selectie van nabijgelegen restaurants, menu's kunnen bekijken, bestellingen kunnen plaatsen en leveringen in realtime kunnen volgen. Klanten zullen boodschappen voor de week kunnen bestellen bij meer dan 1.500 nationale, regionale en lokale winkelbanners van Instacart in meer dan 85.000 winkels, allemaal vervuld door Instacart en zijn shoppergemeenschap, evenals diner voor de avond van honderdduizenden restaurants, die zullen worden vervuld door Uber Eats en de koeriers op zijn platform. Instacart+ leden zullen ook nog meer waarde krijgen uit hun lidmaatschap zonder extra kosten, met $0 bezorging voor boodschappen- en restaurantbestellingen van meer dan $35.

"Ons doel is om het moeiteloos te maken voor mensen om overal naartoe te gaan en alles te bezorgen," zei Dara Khosrowshahi, CEO van Uber. "We zijn enthousiast dat deze nieuwe strategische samenwerking met Instacart de voordelen van Uber Eats naar nog meer consumenten zal brengen, meer inkomsten zal genereren voor restaurants en meer verdienmogelijkheden zal creëren voor koeriers."

"Door deze samenwerking hebben Instacart-klanten nu toegang tot zowel de beste online boodschappenselectie in de VS als restaurantbezorging, waardoor het nog makkelijker wordt voor hen om al hun voedselbehoeften handig aan te pakken vanuit één app," zei Fidji Simo, CEO en Voorzitter van Instacart. "Of het nu gaat om ingrediënten voor een recept, kant-en-klaar maaltijden van een nabijgelegen kruidenier of afhaalmaaltijden van een favoriet restaurant - klanten kunnen nu het voedsel krijgen dat ze willen van de retailers en restaurants waar ze van houden, allemaal binnen de Instacart-app."

Voor Uber is de vermelding van de restaurants in Instacart-app een andere manier om aangesloten restaurants meer bestellingen te bezorgen. Het nieuwe kanaal stelt Uber ook in staat om zijn toonaangevende restaurantslectie uit te breiden naar miljoenen klanten in de Verenigde Staten die Instacart gebruiken.