Zalando heeft in het eerste kwartaal van 2024 een groei in zowel omzet als winstgevendheid gerealiseerd. Het bruto handelsvolume (GMV) steeg met 1,3% naar 3,3 miljard euro en de aangepaste EBIT steeg naar 28,3 miljoen euro, wat een marge van 1,3% vertegenwoordigt. Vorig jaar was dit nog -0,7 miljoen euro. Onderaan de streep noteerde Zalando een netto winst van -8,9 miljoen, tegen -38,5 miljoen een jaar eerder.

Dr. Sandra Dembeck, CFO van Zalando, merkt op: "De terugkeer naar groei is een bevestiging van onze bijgestelde strategieën en de goede ontvangst hiervan door onze klanten en partners."

De groei in het B2C-segment werd voornamelijk gedreven door de sectoren Beauty, Sports, Kids & Family, en ‘Lounge by Zalando’. In B2B werd de omzet verhoogd met 13% naar 215 miljoen euro door de toevoeging van vijf nieuwe partners aan het ZEOS multi-channel fulfillment programma.

De totale jaarverwachting voor 2024 blijft gehandhaafd, met een verwachte GMV- en omzetgroei van 0% tot 5%. De aangepaste EBIT verwachting ligt tussen de 380 en 450 miljoen euro.