FedEx Express heeft de handen ineengeslagen met Zonos om de uitdagingen van internationale e-commerce retailers te vereenvoudigen. De samenwerking moet helpen de marktbereikbaarheid van deze retailers aanzienlijk te vergroten en de bezorgprocessen van grensoverschrijdende e-commerce te verbeteren.

De combinatie belooft dat klanten minder kosten maken en verzendvertragingen verminderen. Zonos stelt shoppers in staat om alle douanerechten, belastingen en vergoedingen al bij het afrekenen te betalen, waardoor pakketten volledig vooruitbetaald worden verzonden zonder onvoorziene kosten bij levering.

De samenwerking versnelt ook het douaneclearanceproces door automatische generatie van Geharmoniseerde Systeem (HS)-codes en nauwkeurige douanedocumentatie, wat het risico verkleint dat pakketten worden vastgehouden. Bovendien biedt deze samenwerking oplossingen om de naleving van het innen en afdragen van grensoverschrijdende belastingregelingen en de vereisten van het EU Import Control System 2 (ICS2) te automatiseren, waardoor het regelgevingslandschap voor retailers vereenvoudigd wordt.

Stijn Meeus, managing director e-commerce bij FedEx Express, legt uit: "Door samen te werken, banen FedEx en Zonos de weg voor e-commercebedrijven om de complexiteit van grensoverschrijdende handel te navigeren. Deze samenwerking stelt onze klanten in staat om gemakkelijker en transparanter internationaal te verzenden en de ervaring voor de ontvanger te verbeteren. Samen ontsluiten we het ware potentieel van e-commerce, één vereenvoudigde reis per keer."

Clint Reid, oprichter en CEO van Zonos, voegt toe: "Grensoverschrijdende e-commerce is ingewikkeld, maar met de alliantie van FedEx zetten we weer een stap in het eenvoudiger en gemakkelijker maken, terwijl we de klantervaring verbeteren en groei voor onze retailers stimuleren."