DB Schenker introduceert de onboard koerierdienst (OBC). Deze dienst levert klanten een persoonlijke en razendsnelle verzendoptie voor dringende zendingen, zoals reserveonderdelen, medische benodigdheden en andere spoedeisende pakketten, overal ter wereld.

 

Na een initiële proefperiode heeft DB Schenker een OBC-serviceteam opgezet dat vanuit drie verschillende continenten werkt om 24/7 beschikbaarheid voor OBC-aanvragen te garanderen. Klanten ontvangen binnen enkele minuten een offerte. Een koerier wordt op korte termijn uitgestuurd om de vracht persoonlijk als passagier op een commerciële vlucht te begeleiden, om het risico op verlies of schade te minimaliseren en de kortst mogelijke transittijd te garanderen.

De nieuwe expressdienst van DB Schenker kenmerkt zich door snelle responstijden en omvat indien nodig verzekeringsdekking en douaneafhandeling. Hoewel de service beschikbaar is voor alle soorten zendingen, behalve gevaarlijke goederen, is de vraag vooral groot bij grote bedrijfsklanten uit de auto-industrie, elektronica, high-end mode en gezondheidszorg. Maximale transparantie wordt geboden via real-time tracking, geïnspireerd op de zichtbaarheid bekend van e-commerce leveringen.

Stefan Pargfrieder, Vice President Global Air Freight Strategy & Development bij DB Schenker: “We begrijpen dat elke zending uniek is. Als volledig geïntegreerde logistieke dienstverlener willen we probleemoplossers zijn voor onze klanten. Soms is de hoge waarde van een item niet gerelateerd aan de aankoopprijs, maar aan de kosten die oplopen voor elke minuut dat het item niet beschikbaar is. Hoewel we in het verleden al individuele OBC-klantverzoeken hebben afgehandeld, rollen we nu een gestandaardiseerd productaanbod uit over alle continenten.”