Modemerk LØCI heeft Bleckmann aangewezen als hun exclusieve logistieke partner voor haar Europese fulfilment diensten.

Emmanuel Eribo, CEO van LØCI licht de beslissing toe: "Voor de meeste consumentenmerken vandaag de dag wordt succes gemeten aan de hand van verkoop en populariteit. Bij LØCI geloven we dat er een derde pijler net zo belangrijk is als deze twee: impact. Hoe groter de impact, hoe succesvoller we zijn. Vandaag de dag is het essentieel dat we meer doen dan alleen een fantastisch product maken. Wij zijn hier om dingen te veranderen. Daarom is het altijd belangrijk voor ons om anders te denken, tegen de stroom in te zwemmen."

Bleckmann zal een allesomvattende logistieke oplossing bieden, van het vervoer van LØCI-producten vanaf de fabriek tot aan de eindklant. Deze oplossing omvat vrachtvervoer, douaneafhandeling, opslag, distributie van de laatste mijl en het beheer van retourzendingen. LØCI zal aanvankelijk 1.500 vierkante meter gaan gebruiken in het fulfilmentcentrum van Bleckmann in het Belgische Grobbendonk. Deze locatie stelt het merk in staat om expreslevering aan zijn Britse klanten aan te bieden, evenals verminderde levertijden voor klanten in continentaal Europa. Dankzij de Europese en wereldwijde aanwezigheid van Bleckmann bestaat er ook de mogelijkheid om in de toekomst operaties op te zetten op strategische wereldwijde locaties voor nog snellere levertijden.

Beide teams, van LØCI en Bleckmann, kijken nu al uit naar de mogelijkheid voor toekomstige uitbreiding van de samenwerking. Robert Kiewik, directeur verkoop bij Bleckmann, voegt hieraan toe: “Bleckmann staat bekend om het bieden van een hoge mate van flexibiliteit aan snelgroeiende mode- en lifestylemerken om hun expansieambities te ondersteunen. We doen er alles aan om ervoor te zorgen dat onze klanten een consistent uitstekend niveau van klantenservice kunnen leveren door zowel de schaalbaarheid als de aanpassing te bieden die ze nodig hebben. We kijken uit naar de volgende stappen met LØCI.”