Brandsom, het Utrechtse bedrijf dat zich toelegt op het verbteren van prestaties van merken op Europese online marketplaces, heeft de strategische overname van concurrent Longrun, dat dezelfde dienstverlening verricht voor modemerken. Door deze overname verkrijgt Brandsom toegang tot de Merchant of Record infrastructuur op Zalando, waardoor klanten van Brandsom nu moeiteloos op Zalando en andere platforms kunnen verkopen.

Opgericht in 2019, helpt Brandsom bedrijven in het bouwen van merkstrategieën, integratie, onboarding, adverteren en contentoptimalisatie voor marketplaces zoals Amazon, Bol.com, en Zalando. Longrun, bekend om zijn expertise in mode en klanten zoals Tramontana, vult de expertise van Brandsom perfect aan. “Met ons nieuwe product Merchant of Record kunnen merken veel sneller live gaan op Zalando, één van de grootste fashion marketplaces in Europa,” licht Thijs Verhoef, CEO en oprichter van Brandsom, toe.

De Merchant of Record service van Zalando stelt merken in staat om via het verkoopaccount van Brandsom hun producten aan te bieden. Dit nieuwe product betekent een significante versnelling in het proces om merken live te krijgen op Zalando. Brandsom heeft plannen om deze service in de nabije toekomst uit te breiden, met About You als eerste op de lijst voor het tweede kwartaal van 2024.

Folkert Postma, CCO en medeoprichter van Longrun, benadrukt de positieve gevolgen van de overname: “Wij zien het als een win-win-winsituatie, waar zowel de klanten, Brandsom en wij beter van worden.” Deze fusie stelt Brandsom in staat om de klanten van Longrun te ondersteunen bij het verhogen van hun marketplace strategieën en biedt nieuwe kansen om hun merken op andere platforms te lanceren.

Thijs Verhoef spreekt ook over toekomstige ambities: “Wij kijken altijd naar mogelijkheden om verder te groeien door strategische overnames.” Met de succesvolle integratie van Longrun richt Brandsom zich nu op het verder ontwikkelen van zijn dienstenaanbod en het uitbreiden naar meer online marketplaces, waarmee het bedrijf zijn voetafdruk in de e-commerce sector verder verstevigt.