DHL heeft haar langdurige samenwerking met Formule 1 vernieuwd, waarbij ze hun toewijding aan duurzaamheid onderstrepen door de vloot van biofuel-aangedreven vrachtwagens te verdubbelen tot 37. DHL zal een belangrijk onderdeel uitmaken van de ambitie van Formule 1 om tegen 2030 netto nul uitstoot te bereiken. "We zijn trots op het feit dat we de langstbestaande wereldwijde partner van de sport zijn en delen een sterke toewijding aan duurzaamheidsdoelen," aldus Arjan Sissing van DHL.

De uitgebreide racekalender van dit jaar met 24 races benadrukt de voortdurende inspanningen om de logistieke voetafdruk te verkleinen, waarbij DHL een sleutelrol speelt in het reduceren van koolstofemissies door het gebruik van biofuel-trucks en brandstofefficiënte vliegtuigen. Jonny Haworth van Formule 1 benadrukt de cruciale rol van DHL in de transitie naar een duurzamere sport.

Met de seizoensopening in Bahrein en de terugkeer naar China, illustreert het seizoen 2024 de logistieke uitdagingen en innovaties in duurzaam transport. DHL introduceert ook een duurzame motorhome met zonnepanelen voor Europese races, verder bewijs van hun toewijding aan milieubewust reizen en het bereiken van Formule 1's Net Zero doel.

"DHL blijft zoeken naar manieren om de duurzaamheidsdoelen van Formule 1 te ondersteunen, met innovatieve groene oplossingen," zegt Paul Fowler van DHL. Als pionier in de logistieke sector zet DHL zich in voor een Net Zero toekomst, met significante investeringen in duurzame brandstoffen en de elektrificatie van hun vloot, ter ondersteuning van hun en Formule 1's duurzaamheidsstrategieën.