AutoStore heeft, in samenwerking met Element Logic, de eerste in-store AutoStore PickUpPort™ uitgerold. Deze innovatie is operationeel in een winkel van de Deense keten thansen en biedt een volledig geautomatiseerde goederenafgifte aan klanten.

Bent Jensen, oprichter en CEO van thansen, voorziet een toekomst waarin klanten op elk moment van de dag goederen kunnen kopen en ophalen, zonder wachtrijen of vaste openingstijden. thansen, is een Deense winkelketen en levert reserveonderdelen, uitrusting voor voertuigen, kampeerspullen en recreatieve uitrusting in Denemarken, Zweden, Noorwegen en Duitsland.

De eerste PickUpPort wordt gevoed door 14 robots en put uit meer dan 18.000 bakken, waardoor de opslagruimte voor meer dan 32.000 artikelen wordt geoptimaliseerd.

De PickUpPort is een publieke poort die contactloze in-store ophaalopties rechtstreeks vanuit het AutoStore-systeem voor online bestellingen mogelijk maakt. Nikolaj Bjørn Eriksen, Managing Director van Element Logic Denemarken, vertelt: "Consumenten verleggen voortdurend de grenzen voor levertijden en de mate van flexibiliteit. Als bedrijf kun je zonder slimme, automatische oplossingen niet aan deze eisen voldoen."

Carlos Fernández, Chief Product Officer van AutoStore: "De PickUpPort is een belangrijke stap in het bieden van een naadloze en flexibele winkelervaring. Het stroomlijnt niet alleen het in-store ophaalproces voor retailers, maar verbetert ook de algehele winkelervaring voor klanten, door hen grotere flexibiliteit en vrijheid te bieden."