JD.com kondigde donderdag de opening aan van haar eerste distributiecentrum in eigen beheer, welke gebruikt zal worden voor de distributie van voor Europese modeartikelen naar China. Het centrum, gelegen nabij Parijs, zal gebruikt worden door het bedrijfsonderdeel JD Worldwide om Europese producten zoals kleding, juwelen, cosmetica en luxeartikelen naar China te exporteren, aldus de online retailer.

Deze stap is een essentieel onderdeel van de grensoverschrijdende e-commerce strategie van het bedrijf. Het doel is om de toegang van meer Europese merken tot de Chinese markt te vergemakkelijken door efficiënte fulfilmentoplossingen te bieden, aldus een verklaring van JD.com.

Louis Zhang, General Manager Luxe & Mode bij JD Worldwide, lichtte de strategie toe: "Onze strategie richt zich op het uitbreiden van onze supply chain naar locaties waar de merken gevestigd zijn", zei hij in een verklaring. "Deze aanpak verlaagt niet alleen de fulfilmentkosten voor lokale verkopers, maar biedt ook snellere leveringen, concurrerende prijzen en betrouwbare dienstverlening voor onze klanten." Met deze stap wil JD.com "meer kleine en middelgrote ondernemingen (KMO's) en gespecialiseerde merken uit Europa nieuwe kansen bieden en toegang geven tot de dynamische Chinese modemarkt", aldus Zhang.