Manhattan Associates en Shopify gaan samenwerken en retailers helpen met het verbeteren van hun omnichannel winkelervaringen. Het handelsplatform van Shopify zal worden gecombineerd met de omnichannel ordermanagementoplossing van Manhattan om bedrijven te helpen de klantbelevingen te verbeteren.

Brian Kinsella, senior vicepresident van Product Management bij Manhattan, vertelde: “Manhattans focus op snelle, eenvoudige, betrouwbare en transparante shopping stelt onze retailklanten in staat om verkoopfrictie te verminderen en het aankoopvertrouwen te verhogen. Daarom zijn we trots om onszelf te verbinden met Shopify in ons gezamenlijke streven om de digitale handelservaring te verbeteren. We zijn enthousiast over de verhoogde ervaring voor consumenten, en het verhoogde omzet- en winstpotentieel voor onze handelaars dankzij het gecombineerde aanbod.”

De gecombineerde oplossing zal ook Manhattan’s post-aankoop klantenservicetools bevatten, inclusief digitale selfservice-oplossingen die de zichtbaarheid, flexibiliteit en het gemak bieden die de consument van vandaag vereist.

Nautica, een merk van SPARC Group, zal de eerste gezamenlijke klant zijn. Mike Dupuis, chief digital officer voor SPARC Group, licht toe: “Door onze klanten de combinatie van Shopify’s snelle en betrouwbare commerce platform met Manhattan’s krachtige orderbelofte en after-sales aanbod te bieden, bieden we hen de beste end-to-end online winkelervaring in de industrie. Voor SPARC geloven we dat de gecombineerde oplossing zal resulteren in verbeterde verkopen, lagere verzendkosten, minder retourzendingen, en verbeterde marges en winst.”

Shopify ondersteunt momenteel miljoenen bedrijven wereldwijd en volgens haar eigen berekening 10% van de e-commerce in de Verenigde Staten. Door de integratie met Manhattan Active® Omni krijgen consumenten toegang tot nauwkeurigere productlocatie- en leveringsinformatie. Bovendien zullen door Shopify aangedreven merken wereldwijde zichtbaarheid van voorraad over hun hele netwerk krijgen.

Bobby Morrison, chief revenue officer bij Shopify, zei: “We zijn verheugd over de samenwerking met Manhattan, omdat het een grote stap voorwaarts is in het transformeren van supply chain operaties voor enterprise commerce. Dit is een game-changer in het huidige uiterst competitieve landschap. We zijn enthousiast om oplossingen te bieden die uiteindelijk de uniforme winkelervaringen voor consumenten zullen verbeteren.”