Uber heeft de stekker uit de alcoholbezorgdienst Drizly getrokken, drie jaar nadat het het bedrijf overnam voor 1,1 miljard dollar. Uber laat weten zich volledig te willen focussen op haar kernactiviteiten met Uber Eats.

Pierre-Dimitri Gore-Coty, SVP Delivery bij Uber, verklaarde: "Na drie jaar onafhankelijk functioneren binnen de Uber-familie, sluiten we Drizly om ons te richten op onze kernstrategie met Uber Eats." Hij bedankte het Drizly-team voor hun bijdragen aan de groei van de alcoholbezorgcategorie.

In 2020 werd Drizly getroffen door een datalek dat 2,5 miljoen klanten raakte. De FTC eiste dat Drizly onnodige persoonlijke gegevens zou wissen en een robuust beveiligingsprogramma zou implementeren.

Uber blijft zich richten op alcoholbezorging via Uber Eats, waarbij het bedrijf aangeeft dat de omzet in deze categorie wereldwijd is verdubbeld. Uber Eats levert nu alcohol in 35 Amerikaanse staten en 25 landen.