FedEx heeft de lancering van 'fdx' aangekondigd, een digitaal handelsplatform, dat in de herfst van 2024 officieel gelanceerd wordt en ontworpen is om de gehele klantreis te verbinden en bedrijven te helpen bij het stimuleren van de vraag, het verhogen van conversies, en het optimaliseren van zowel de levering als het retourproces.

"Met fdx zetten we een grote stap voorwaarts in onze transformatie naar een digitaal aangestuurde onderneming," zei CEO van FedEx Raj Subramaniam tijdens de National Retail Federation's Big Show in New York. "Dit platform bouwt voort op onze uitgebreide fysieke transportnetwerken en benut onze ervaring met het dagelijks verplaatsen van 15 miljoen pakketten."

fdx onderscheidt zich door zijn vermogen om data en inzichten te leveren die de zichtbaarheid verbeteren en bedrijven helpen bij het nemen van strategische logistieke beslissingen. Van het stimuleren van consumentenvraag door middel van het ShopRunner® ledennetwerk tot het bieden van real-time inzichten in zendingen via FedEx Surround®, biedt het platform een reeks van geavanceerde digitale tools.

Volgens FedEx liet weten interesse te hebben ontvangen uit de e-commerce en logistieke sectoren. Met de integratie van real-time netwerkinzichten en de mogelijkheid om de after-saleservaring te verbeteren hoopt fdx bedrijven efficiënter en kosteneffectiever te maken.