Asendia, een joint-venture van het Zwitserse Swiss Post en het Franse La Poste, heeft zijn tienjarig bestaan gevierd met een rebranding. Het bedrijf zal daarbij meer buiten treden als een een bedrijf dat zich richt op de e-commercemarkt en niet langer als postbedrijf.

Asendia heeft zich met succes getransformeerd van een postgerichte onderneming naar een wereldleider op het gebied van e-commerce. Binnen de Asendia Group, wiens omzet in 2023 €2,5 miljard bereikte, heeft Asendia een indrukwekkende groeitraject doorgemaakt, waarbij het zijn omzet meer dan verdubbelde.

Asendia telt momenteel meer dan 1.500 medewerkers verspreid over 4 continenten (Noord-Amerika, Europa, Azië en Oceanië), in 17 landen, en levert pakketten, pakjes en post aan meer dan 200 bestemmingen wereldwijd.

De nieuwe branding vertegenwoordigt de evolutie van Asendia en is in lijn met de transformatie naar e-commerce. Het is een bewijs van Asendia's toewijding aan het bieden van naadloze grensoverschrijdende e-commerce oplossingen en het versterken van zijn positie als marktleider in de industrie, waarbij de klant centraal staat in alles wat ze doen.

Domenico Pereira, Chief Marketing Officer bij Asendia, licht toe: “Onze toewijding aan e-commerce-excellentie is onveranderd, maar om beter te reflecteren op het bedrijf dat we vandaag zijn, voelden we dat nu het juiste moment was om Asendia een nieuwe uitstraling te geven. De bijgewerkte merkelementen beogen een samenhangend verhaal te communiceren dat onze succesvolle transformatie, onze waarden, visie en innovatieve geest weerspiegelt.”