De laatste crowdfundingactie van Pieter Pot, waarbij een aandeel in de innovatieve online supermarkt gekocht kon worden, heeft tot op heden 'slechts' 1,3 miljoen euro opgebracht. De deadline om het gestelde doel van 3 miljoen te behalen was vandaag, maar de initiatiefnemers hebben vanochtend bekend gemaakt de actie te verlengen tot 18 december.

Jouri Schoenmaker, medeoprichter van Pieter Pot en nog altijd betrokken bij het bedrijf, wendde zich vorige week in een video tot potentiële investeerders en deelde de toekomstplannen van het bedrijf. Met een herstructurering en uitbesteding van operationele processen, inclusief orderpicking en wassen, was Pieter Pot er volgens Schoenmaker in geslaagd de operationele kosten aanzienlijk te verminderen. Schoenmaker verwacht dat Pieter Pot in april break-even kan draaien en daarmee uitgroeien tot de eerste winstgevende online supermarkt die op nationale schaal levert.

Om de klantbeleving verder te verbeteren en het assortiment uit te breiden, is het de bedoeling dat Pieter Pot de introductie van glazen potten met draaideksels en de toevoeging van groenten en fruit aan het assortiment. "Ons doel blijft hetzelfde: het systeem veranderen en een circulair en afvalvrij alternatief bieden," benadrukt Schoenmaker.

Of Pieter Pot de kans krijgt haar toekomstvisie te realiseren is echter nog altijd erg onzeker. Eerder liet het bedrijf weten dat als het doel van 3 miljoen euro niet wordt bereikt, dat de investeerders hun inleg volledig terugbetaald krijgen.