Otto heeft afgelopen vrijdag een recordaantal bestellingen ontvangen, met pieken van meer dan 40 bestellingen per seconde. Het maakte Black Friday 2023 de drukste in de geschiedenis van de grootste online retailer van Duitsland.

Het bedrijf rapporteerde een stijging in de gemiddelde uitgaven per klant in vergelijking met het voorgaande jaar. Populaire producten waren onder meer de PlayStation 5, de bijbehorende draadloze controller, en Apple AirPods Bluetooth koptelefoon, beddengoed en hoeslakens. De meest gezochte items waren de PlayStation 5, iPhone 15 pro max, Nintendo Switch en volautomatische koffiemachines.

De populairste merken tijdens deze Black Friday waren Apple, Samsung en Adidas, samen met Otto's eigen merken MyHome en HomeAffair.

Marc Opelt van Otto vertelde: "Black Friday is zowel een kans als een risico voor retailers. Het is een dag met een sterk momentum in de markt, maar met flinke kortingen. Het is essentieel om het risico goed in te schatten en zorgvuldig te selecteren welke assortimenten en deals we aan onze klanten aanbieden."

Otto had de actieperiode van Black Friday verlengd naar twee weken, van 14 november tot 27 november 2023. In deze periode had Otto meer dan 130.000 aanbiedingen met kortingen tot 80 procent. Het bedrijf heeft ook de retourperiode voor producten verlengd tot 31 januari 2024.