Amazon heeft een nieuwe overeenkomst gesloten met Stripe. Het e-commerceplatform Amazon gaat meer gebruik maken van de betalingsverwerkingstechnologie van Stripe. Daarnaast gaat Stripe de infrastructuur van AWS gebruiken ter ondersteuning van zijn activiteiten.

Amazon gebruikt Stripe al ongeveer een half decennium in Europa en Azië, naast het gebruik van de tool om betalingen te ondersteunen voor grote evenementen als Prime Day, Black Friday en Cyber Monday, waardoor het winkelplatform de integriteit van Stripe op piekmomenten erkent.

Een vernieuwd partnerschap zal ertoe leiden dat de twee bedrijven nog meer gaan samenwerken, wat hopelijk wereldwijd tot een betere online winkelervaring zal leiden.

Amazon gebruikt Stripe
"We waarderen de betrouwbaarheid van Stripe," zei Max Bardon, Amazon vice president of payments, "Zelfs op piekdagen levert Stripe toonaangevende uptime. We waarderen de niet aflatende inzet van Stripe om gebruikers op de eerste plaats te zetten."

Daarbuiten heeft directeur van wereldwijde betalingsacceptatie en klantervaring, Ben Volk, ook het vermogen van Stripe erkend om meer dan 150 lokale betaalmethoden te verwerken, waardoor Amazon op meer plaatsen reactief kan zijn.

Door de nieuwe overeenkomst zal Amazon Stripe gebruiken als strategische betalingspartner in enkele van zijn grootste markten - de VS, Canada en Europa - die goed zijn voor een "aanzienlijk deel" van de betalingen van het bedrijf. Het zal worden gebruikt voor de vele activiteiten van Amazon, waaronder Prime, Audible en Buy with Prime, dat onlangs is uitgebreid naar meer derden.

In ruil daarvoor zal Amazon nog meer van zijn AWS-diensten aan Stripe leveren, waardoor het bedrijf in de loop van meer dan tien jaar de productiviteit en ontwikkeling al heeft kunnen stimuleren. 

Stripe chief technology officer, David Singleton, zei: "Nu we naar het komende decennium kijken, is het duidelijk dat de beste weg voorwaarts voor Stripe en voor onze gebruikers is om nauwer samen te werken met Amazon."