Vanaf deze maand kunnen merken adverteren bij Deliveroo door relevante aanbiedingen via de app, website, sociale media, e-mails en pushberichten onder de aandacht van Deliveroo-klanten te brengen. De primeur is op de pagina waar de klant de order kan volgen. Nieuwe formaten, zoals gesponsorde vermeldingen in de zoekresultaten, worden in de komende maanden uitgerold.
Momenteel kunnen Deliveroo-partners gebruikmaken van Deliveroo's advertentiediensten, met gesponsorde positionering voor bijvoorbeeld restaurants of supermarkten. Het nieuwe advertentieplatform houdt in dat ook consumentenmerken (FMCG) in staat zullen zijn om te adverteren bij het omvangrijke en betrokken Deliveroo-publiek.
Deliveroo's netwerk van bezorgkeukens ('Editions') en snelle levensmiddelenwinkels ('HOP') maken ook deel uit van Deliveroo's nieuwe advertentiepropositie, waardoor merken relevante content of samples in de handen van consumenten kunnen krijgen op het moment dat hun maaltijden en boodschappen aan hun deur worden bezorgd.
Eric French, Chief Operating Officer bij Deliveroo, zei: "Advertentie-inkomsten zijn een klein onderdeel van Deliveroo's huidige model, maar een grote kans en een hefboom waaraan het bedrijf kan trekken om de netto-inkomsten te verhogen. Deliveroo heeft meer dan acht miljoen maandelijks actieve consumenten, van wie velen wekelijks bij ons bestellen, dus we hebben een betrokken en waardevol publiek voor merken om mee in contact te komen. Ons nieuwe advertentieplatform zal restaurant- en kruidenierspartners in staat stellen om hun verhaal te vertellen en tegelijkertijd te garanderen dat Deliveroo-klanten een food-first ervaring blijven krijgen."
Advertentie-inkomsten zijn een belangrijke stimulans voor Deliveroo's weg naar winstgevendheid en het genereren van vrije cashflow.
Adverteren op Deliveroo zal partnerschappen omvatten met zowel restaurantpartners als Fast moving consumer goods-bedrijven, voornamelijk aan de kant van de kruidenierswaren. Dit zal gebeuren op een manier die rekening houdt met de ervaring van de consument, wat Deliveroo's prioriteit is. Consumenten zullen een food-first ervaring in-app blijven ontvangen en Deliveroo is van plan meer ruimte te bieden om restaurant- en kruidenierspartners in staat te stellen hun verhaal emotioneel en effectief te vertellen aan Deliveroo-consumenten via het platform. De reclame-oplossingen zullen binnen deze context passen.
Met een marktplaats voor voedselbezorging in 11 landen, met meer dan 170.000 restaurants en bijna 13.000 kruideniers op het platform, is Deliveroo Media en Ecommerce goed gepositioneerd om merken te verbinden met meer dan acht miljoen maandelijks actieve consumenten.
Deliveroo Media en E-commerce zal van start gaan in het Verenigd Koninkrijk alvorens het wereldwijd uit te rollen naar andere markten, waarbij Deliveroo samenwerkt met Criteo, het Commerce Media-bedrijf, dat de reclametechnologie en mediaverkoopdiensten zal leveren.