Pinduoduo, een Chinese online shopping app met 400 miljoen dagelijks actieve gebruikers, is bezig met het plannen van een overzeese expansie.

Volgens een bericht van de Chinese nieuwsuitgave LatePost zou de e-commercereus tegen half september een grensoverschrijdend e-commerce platform op de Amerikaanse markt lanceren.

Pinduoduo's stap om overzee uit te breiden is niet verrassend, maar de keuze van de VS als eerste markt om te veroveren is opvallend. Volgens LatePost heeft Gu Pingping, COO van Pinduoduo, en hoofd van het e-commerce project van de onderneming, intern gezegd dat de concurrentie voor e-commerce op de Zuidoost-Aziatische markten te hevig is.

Pinduoduo heeft al laatkomer de ogen gericht op de VS - een markt met 17,5 biljoen dollar koopkracht in 2020 en de sterkste markt in de wereld wat dat betreft. Zo'n markt is genoeg om elk e-commerce bedrijf te laten groeien, maar de VS betreden betekent de confrontatie aangaan met e-commercereus Amazon.