DoorDash werkt samen met Facebook Marketplace om de deals met vreemden "minder ongemakkelijk" te maken. DoorDash chauffeurs zullen de spullen van Facebook Marketplace afhalen en afgeven.

DoorDash en Facebook's moederbedrijf Meta test momenteel in verschillende steden in de Verenigde Staten, waardoor veel chauffeurs nog een kans krijgen om geld te verdienen. Items die in aanmerking komen voor bezorging zijn Marketplace artikelen die in de kofferbak van een auto passen en moeten zich op een afstand van maximaal 24 kilometer bevinden. Van DoorDash chauffeurs wordt verwacht dat ze binnen 48 uur bezorgen.

Het partnership tussen DoorDash en Meta helpt DoorDash bij haar missie uit te breiden naar het bezorgen van meer producten dan alleen voedsel. DoorDash heeft zich al uitgebreid met het bezorgen van toiletartikelen, recepten, huishoudelijke benodigdheden, kleding, cosmetica en meer.

Deze dienst zou ten goede moeten komen aan een verkoper die zich er misschien niet prettig bij voelt een vreemde in zijn huis te laten om een voorwerp op te halen of omgekeerd. Het is ook een handige optie voor een koper die niet in staat is te reizen, geen voertuig bezit dat groot genoeg is of moeite heeft om spullen op te halen.

DoorDash concureert met Uber Eats, dat onlangs een landelijk bezorgaanbod lanceerde. DoorDash introduceerde negen maanden eerder al landelijke bezorging. Vorige maand ging Amazon een samenwerking aan met DoorDash's rivaal Grubhub, onderdeel van het Nederlandse Just Eat Takeaway.com, om Prime leden een jaar lang een gratis lidmaatschap van Grubhub+ aan te bieden.