Het is moeilijk voor te stellen dat het slechts 17 maanden geleden is dat Coupang, het "Amazon van Zuid-Korea", haar beste dag ooit kende. Tijdens de beursgang op de New York Stock Exchange tikte het aandeel nog $69 aan. Een niveau dat vandaag de dag op een sprookje lijkt. 

De grote e-commercespeler uit de twee na grootste economie van Azië mag dan 60% kleiner zijn dan op haar hoogtepunt, het lijkt er op alsof er iets aan zit te komen wat het nog niet eerder heeft gedaan: winst maken. 

De CFO gaf aan dat het een bescheiden verlies van $75 miljoen in het tweede kwartaal zal gaan maken; een verbetering van 85% ten opzichte van de $518 miljoen die het een jaar geleden verloor.

Hoe kort Coupang's onrustige publieke beursgang ook is geweest, de oorsprong gaat terug tot 2012. Oprichter en CEO Bom Kim zei dat de verbeterende vooruitzichten van het bedrijf in een tijd van verslechterende economische onrust het resultaat zijn van een "niet nalatende consumentgerichtheid".