DPD heeft ruim €250 miljoen geïnvesteerd in de uitbreiding en verbetering van haar hubs en depots in de Benelux. Dit resulteert in een aanzienlijke capaciteitsverhoging tot 750.000 pakketten per dag. DPD blijft ook investeren in de groei van het aantal Europese netwerkverbindingen vanuit de Benelux met een hogere leverbetrouwbaarheid. Hiermee versterkt DPD zijn positie als marktleider in internationaal pakketvervoer over de weg en speelt het in op de veranderende behoeften van de klant.

De 3 sorteerhubs van DPD in de Benelux - de logistieke centra waar pakketten worden opgehaald en gesorteerd - bevinden zich in Eindhoven, Veenendaal en Brussel. Ondanks het feit dat deze centra in Eindhoven en Brussel nog niet zo lang geleden zijn geopend en Veenendaal dit jaar volledig is gemoderniseerd, blijft DPD investeren in deze locaties. Zo heeft DPD state-of-the-art kunstmatige intelligentie geïntroduceerd voor pakketherkenning, waardoor sneller en nauwkeuriger kan worden gewerkt.

Uitbreiding internationaal netwerk DPD
DPD, onderdeel van Geopost, is marktleider op het gebied van pakketvervoer over de weg in Europa. De moderne hubs in de Benelux maken deel uit van het unieke internationale Geopost-netwerk met eigen vestigingen in 21 Europese landen, waardoor klanten van DPD één betrouwbare partner hebben van ophalen tot bezorgen.

Erik Uljee, CEO DPD Nederland: "Door te investeren in onze sorteerlocaties maar ook in nieuwe depots in Amsterdam, Brussel, Goes en Maastricht is ons netwerk uitgebreid naar 3 hubs en 20 depots in de Benelux.We zijn trots op deze positie en blijven in beweging.We hebben daarom in de hele Benelux hard gewerkt aan het vergroten van de sorteercapaciteit en de verbindingen met Europa en de rest van de wereld. Dit leidt tot betrouwbare levertijden naar meer bestemmingen."

Richard de Haas, CEO DPD Belux: "Vanuit de Benelux is next business day delivery naar een groot deel van Europa al standaard in een bereik van ongeveer 700 kilometer. We zien ook dat door de huidige economische omstandigheden de vraag van klanten naar voorspelbare en goedkopere verzending binnen Europa toeneemt ten opzichte van klassiek expresvervoer."

Benelux-markt en netwerk van pakketwinkels en pakketlockers als alternatief steeds belangrijker
De vernieuwde 3 hub strategie stelt DPD in staat om leveringen binnen de Benelux nog efficiënter op elkaar af te stemmen. Hierdoor kan DPD een betrouwbare deur-tot-deur service in de Benelux bieden aan klanten. Op de depots is het nu verder mogelijk om pakketten te sorteren die worden geleverd of opgehaald bij DPD parcel shops en pakketlockers. Hierdoor kan DPD goed inspelen op de toenemende marktvraag naar flexibele bezorgopties. De investeringen stellen klanten van DPD in staat pakketten sneller te bezorgen met meer opties voor pakketontvangers; zowel in de Benelux als in Europa waar Geopost met meer dan 100.000 locaties het grootste netwerk van pakketwinkels en pakketlockers in de markt heeft.

Impact op duurzaamheid
De missie van DPD is om in 2040 klimaatneutraal te zijn en daarvoor elk jaar de CO2-voetafdruk verder te verkleinen. Dit is 10 jaar eerder dan het klimaatakkoord voorschrijft. Deze plannen zijn bekrachtigd door het Science Based Target initiatief (SBTi). Onderdeel van de investeringen is om zowel hubs als depots te voorzien van oplaadinfrastructuur voor de vloot van elektrische voertuigen die de komende jaren zal blijven groeien.