De Chinese e-commercegigant JD.com heeft in de eerste drie maanden van het jaar de langzaamste driemaandelijkse omzetgroei ooit geboekt. Covid-lockdowns in China en een vertraging van de consumentenbestedingen zijn de belangrijkste drijfveren.
De netto-omzet voor het eerste kwartaal bedroeg $ 137,8 miljard, een stijging van 18 procent ten opzichte van het eerste kwartaal van 2021.
Het nettoverlies kwam uit op 0,5 miljard, vergeleken met een nettowinst in dezelfde periode vorig jaar.
JD.com is wel nieuwe partnerships aangegaan met het high-end sieradenmerk Qeelin, het Franse luxemerk Lanvin, het Duitse luxemodeplatform Mytheresa, evenals het high-end accessoires- en lifestylemerk MCM, het Amerikaanse premium lifestylemerk Tory Burch en het Franse premium cookware-merk Le Creuset. Ze verkopen hun producten via het JD.com-platform.
JD Health bouwde samen met het Cangzhou Central Hospital in Hebei nog een 'internetziekenhuis'.
Op 31 maart 2022 had JD.com ongeveer 390.000 werknemers, parttime en stagiaires niet meegerekend.
17 mei 2022 om 11:46 Laatst gewijzigd: 14 april 2024 om 12:321 minuut Redactie Print artikel
Logimerce.nl is het online platform en heeft als doel het informeren, inspireren en bij elkaar brengen van professionals in e-commerce, logistiek en fulfilment.