Gymshark-oprichter en CEO Ben Francis stelt dat de toekomst van het merk op lange termijn in de winkelstraat en in fysieke winkels ligt.

In gesprek met het Britse radiostation LBC zei Francis, één van 's werelds jongste miljardairs: "Als we een stap terug doen en kijken naar het bouwen van een echt merk voor de lange termijn, denk ik dat omnichannel de manier is. Er ligt voor ons een grote kans om de offline markt van fysieke winkels te betreden."

De uitspraken komen nadat het sportmerk vorig jaar zijn flagshipstore in Londen opende. De 18.000 m2 tellende winkel heeft verstelbare schermen en mobiele verkoopsystemen. De ruimte heeft ook een speciale Joe & the Juice concessie met warme dranken, sandwiches, proteïneshakes en exclusieve producten.

Ondanks een stijging van 21% in de inkomsten tot £ 484 miljoen, zag het bedrijf de winst vóór belastingen dalen naar £ 27,8 miljoen. De brutowinst steeg tot £315,1 miljoen, maar de distributie- en administratiekosten liepen hoog op, wat resulteerde in een daling van het bedrijfsresultaat van £46,5 miljoen naar £29,5 miljoen. Dit leidde tot een daling van de nettowinst tot £22,5 miljoen. Een jaar eerder was het nog £36,4 miljoen.