Vanaf nu kunnen bewoners in Badhoevedorp, Bemelen, Bloemendaal, Delfgauw, Heemstede, Hoogeind, Oegstgeest, Zoeterwoude en Zwijndrecht gebruikmaken van de Flink-app. Ook is in verschillende steden - onder andere Amsterdam, Den Haag en Rotterdam - het bezorggebied vergroot. Het bereik van Flink groeit hierdoor met een miljoen potentiële klanten, die nu ook hun boodschappen online kunnen bestellen en direct kunnen laten bezorgen. De stevige uitbreiding past bij de groeiende vraag vanuit deze gebieden. 

De uitbreiding naar de nieuwe gemeenten maakt dat Flink nu actief is in circa 45 steden. Het bedrijf is de grootste snelle boodschappenbezorger van Nederland. Tweederde van de huidige klanten van een snelle boodschappenbezorgservice doet dit via Flink. Het bedrijf is in 2022 stevig gegroeid; maand na maand is de omzet gestegen. Het gemiddelde bestelbedrag is verdubbeld. De verwachting is dat de groei doorzet en Flink uiterlijk eind 2024 volledig winstgevend is in Nederland. 

De groei van Flink is grotendeels vanuit bestaande locaties te realiseren. Robin Kiesler, directeur Benelux van Flink: “We zijn als jong bedrijf veel beter geworden in het kiezen van goede locaties, die passen in de omgeving en waar groei mogelijk is. Vanuit bestaande locaties kunnen we daarom veel meer bezorgingen aan.”

Flink heeft ook geleerd dat het voor klanten vooral van belang is dat bezorging binnen een voorspelbare afgesproken tijd plaatsvindt. “We begonnen met de boodschap dat we binnen tien minuten bezorgen, maar zijn er vorig jaar al achter gekomen dat dit voor maar weinig klanten echt belangrijk is. Als je boodschappen laat bezorgen, wil je vooral weten waar je aan toe bent en dat het op de aangegeven tijd gebeurt. Soms is dat na een kwartier, soms na driekwart of langer, maar je weet het altijd vooraf,” zegt Kiesler.