In november en december 2022 gaven Amerikaanse consumenten $211,7 miljard online uit, waarmee ze een nieuw e-commerce record vestigden en met 3,5% op jaarbasis stegen. Ondanks de zorgen over inflatie, een potentiële recessie die op de loer ligt en uitdagingen in de toeleveringsketen.

Dat blijkt uit het rapport van Adobe Analytics dat naarbuiten is gekomen. Speelgoed en videospelletjes zagen een aanzienlijke stijging van de vraag ten opzichte van het niveau van voor het seizoen, terwijl andere categorieën die het goed deden onder meer horloges, cosmetica producten en cadeaubonnen waren.

Cyber Week, de vijf dagen tussen Thanksgiving en Cyber Monday, droeg in belangrijke mate bij aan deze ontwikkeling. Het was getuige van 35,3 miljard dollar aan internetuitgaven, een stijging van 4% op jaarbasis.

Het publiek spreidde zijn uitgaven echter over de feestdagen. De online uitgaven overtroffen $3 miljard in 38 dagen, tegen 25 dagen in 2020.

Kortingen verpulverden ook records op een aantal cruciale gebieden. De kortingen op speelgoed bereikten 34%, bijna het dubbele van het maximum van 2021. Kortingen waren ook aanzienlijk in elektronica, computers en kleding.