Zoovu heeft onlangs € 160 miljoen opgehaald. De leverancier van technologie voor het presenteren van online productinhoud over B2B en B2C ecommerce kanalen zegt de financiering te zullen gebruiken om zijn digitale platform verder te ontwikkelen en zijn marktbereik in de Verenigde Staten uit te breiden.
Zoovu biedt een digitaal technologieplatform dat met kunstmatige intelligentie ontworpen is voor "datagestuurde productontdekking" over meerdere B2B en B2C ecommerce kanalen, zegt het bedrijf.
Zoovu ontving onlangs € 160 miljoen aan financiering, waarmee het zijn marktbereik in de Verenigde Staten zal uitbreiden en zijn technologie verder zal ontwikkelen, zegt CEO Rob Mullen. De financiering, geleid door FTV Capital, brengt Zoovu's totale financiering op ruim € 180 miljoen.
Zoovu, met kantoren in Boston, Londen en verschillende andere Europese steden, zegt dat het wereldwijd meer dan 2.600 klanten heeft, waaronder bedrijven als 3M, Whirlpool en Microsoft. In totaal genereren haar klanten meer dan $25 miljard per jaar door gebruik te maken van het Zoovu "discovery experience" platform om beter in contact te komen met online kopers, zegt het bedrijf.