De Berlijnse start-up Spokebase, het bedrijf achter het merk Dropp, heeft onlangs faillissement aangevraagd. Dropp biedt e-commercehandelaren die geen eigen bezorgservice hebben, snelle bezorgdiensten. Curator Florian Linkert ziet echter wel een toekomst voor het bedrijf en wil de bedrijfsvoering voorlopig voortzetten, aldus Internetworld.
In de afgelopen zes maanden tot november 2022 is de omzet van Dropp met 260 procent gestegen, zo liet Linkert weten. Het toont volgens hem aan dat er behoefte is aan dit soort logistieke dienstverlening en dat de vraag naar duurzame bezorgservices toeneemt. Dropp is actief in Berlijn, Düsseldorf, Hamburg en München goederen af voor onder meer pantybedrijf Saint Sass, food start-ups Every en Naughty Nuts en beautymerk Colibri - binnen drie uur, aldus de belofte.
Bestaande contracten worden door de onderneming onverminderd uitgevoerd. Ook nieuwe contracten zouden worden aangegaan. Ook zouden de salarissen van de werknemers voor maximaal drie maanden zijn veiliggesteld. Ondertussen gaat de curator op zoek naar potentiële kopers voor de start-up, zo meldt Gründerszene.