Albert Heijn heeft een nieuw distributiecentrum, of zoals ze het zelf noemt: een Home Shop Center (HSC). De nieuwe locatie is ruim 21.000 m2 groot en biedt volop ruimte voor groei. Vanuit het distributiecentrum verwacht Albert Heijn 50.000 orders per week te kunnen verwerken. Ook buiten de landsgrenzen zet de grootgrutter stappen: daar wordt het bezorggebied verder uitgebreid met 250.000 huishoudens.
Het pand in Utrecht aan de Kanaaldijk is anderhalf keer zo groot als de vorige locatie. Hierdoor kunnen 50.000 orders per week verwerkt worden en dat is hard nodig want het aantal klanten dat online boodschappen doet bij Albert Heijn blijft stijgen.
Albert Heijn wil ‘Samen beter eten bereikbaar maken. Voor iedereen.’ Vanuit deze missie neemt Albert Heijn steeds meer stappen om de wereld beter achter te laten en is de CO2-uitstoot teruggebracht met meer dan 92% ten opzichte van 2018. Door te investeren in de nieuwste technieken heeft Albert Heijn voor alle home shop centers en distributiecentra en het hoofdkantoor in Zaandam een BREEAM [Building Research Establishment Environmental Assessment Method] certificaat ontvangen. BREEAM is sinds 2009 de certificeringsmethode voor het realiseren van duurzame gebouwen met een minimale klimaatimpact.
Uitbreiding België
Ook in België groeit online boodschappen doen als kool. In juli 2020 ging daar de bezorgdienst ‘Albert Heijn aan huis’ van start en nog geen twee jaar later kan ruim 60% van de Vlaamse huishoudens boodschappen bestellen bij Albert Heijn. Deze week komen er weer 250.000 huishoudens bij. Daarnaast lanceerde Albert Heijn in maart de zakelijke dienst ‘Albert Heijn op ’t werk’ die zich richt op het midden- en kleinbedrijf in Vlaanderen.
18 mei 2022 om 13:28 Laatst gewijzigd: 09 augustus 2023 om 12:042 minuten Redactie Print artikel
Logimerce.nl is het online platform en heeft als doel het informeren, inspireren en bij elkaar brengen van professionals in e-commerce, logistiek en fulfilment.