De Zweedse Mededingingsautoriteit heeft de aanvraag van Budbee en Instabox - om de krachten te bundelen - goedgekeurd en mogen een nieuw bedrijf creëren onder de naam Instabee.

Instabee kan nu van start met het combineren van de middelen, expertise en kennis van Budbee en Instabox om de traditionele spelers in de markt in heel Europa uit te dagen.

"Ik kijk er naar uit om de toekomst van Instabee verder vorm te geven. Onze ambitie is om internationaal te groeien met een gezonde winst. Mijn eerste taak zal zijn om het team van Instabox te leren kennen en onder de motorkap te kijken van alle geweldige oplossingen die ze hebben gemaakt."

Fredrik Hamilton, CEO van Instabee

Als één entiteit hopen Budbee en Instabox een efficiëntere en duurzamere operatie te creëren. Minder voertuigen en terminals moeten het proces naar een minimale CO2-voetafdruk versnellen.

"We verwachten betere schaalvoordelen voor Instabee, wat zich laat zien op duurzaamheid en financiële resultaten. De combinatie biedt enorme mogelijkheden op zowel korte als lange termijn. We bevinden ons dan ook in een bijzondere uitgangspositie om iets uitzonderlijks te creëren."

Alexis Priftis, oprichter van Instabox en nieuwe voorzitter van Instabee