Crisp, de snelgroeiende online-only supermarkt voor Nederland en België, heeft €75 miljoen opgehaald bij bestaande en nieuwe investeerders. Daarnaast heeft het De Eetfabriek overgenomen, een leverancier van verse kant-en-klaar maaltijden.

De toename van het belang in de hele keten werd ondersteund door een investeringsronde van € 75 miljoen die eerder dit jaar werd afgerond. De helft van de ronde was afkomstig van bestaande investeerders, waaronder Target Global en Keen Venture Partners. De nieuwe investeerders omvatten een aantal Nederlandse topondernemers en bestuurders met waardevolle ervaring, zoals Adriaan Mol (oprichter van Mollie en medeoprichter van MessageBird), Sander van der Laan (voormalig CEO bij Action en Albert Heijn) en Joes Daemen (oprichter Somerset Capital Partners).

Meer steun voor meer impact 

Sinds de lancering op de Belgische markt in juni 2021 is Crisp exponentieel gegroeid; de bestellingen zijn de afgelopen maand verdubbeld. Zowel in Nederland als in België levert Crisp met een eigen vloot van voertuigen, en gaat snel naar 100% elektrische levering.

Naast boodschappen bezorgt Crisp ook verse kant-en-klaar maaltijden onder een eigen label met de overname van De Eetfabriek.