E-commerce platform Wish is overgenomen door het Singaporese Qoo10 voor $173 miljoen. Deze overname komt op het moment waarop Wish te maken heeft met hevige concurrentie van andere discountretailers zoals Temu en Shein, die beiden agressief de Amerikaanse markt betreden met grote advertentiebudgetten.

Wish werd tijdens de beursgang in 2020 gewaardeerd op $14 miljard en heeft door de verkoop een gigantische waardevermindering ondergaan. De overname door Qoo10 benadrukt de uitdagingen waar e-commerce platforms voor staan om groei te handhaven in een steeds competitievere markt.

Temu en Shein hebben recentelijk aanzienlijk geïnvesteerd in advertenties, met Temu's opvallende verschijning tijdens de Super Bowl, waar het bedrijf adverteerde met de slogan “shop like a billionaire”. De agressieve marketingstrategieën hebben de strijd om de Amerikaanse consument verder opgevoerd.

De overname van Wish door Qoo10 plaatst het bedrijf direct in de arena met Temu en Shein, terwijl het probeert een voet aan de grond te krijgen in de dynamische en snel veranderende e-commerce sector.