Uitgelicht

Miljardendeal: JD Sports koopt Amerikaans Hibbett

JD Sports Fashion, de bekende Britse sportkledingretailer, heeft aangekondigd de Amerikaanse retailer Hibbett Inc over te willen nemen voor ongeveer $1,08 miljard. Met de overname breidt JD Sports zijn aanwezigheid uit in de Verenigde Staten. 

Mollie beperkte verlies in 2023

Betalingsverwerker Mollie heeft haar omzet 36 procent zien groeien afgelopen jaar. De omzet kwam uit op € 99 miljoen. Afgelopen jaar werd er echter nog wel verlies geboekt. Om het verlies terug te dringen werd er flink in de kosten gesneden. Mollie bracht de operationele kosten terug van € 179,8 miljoen in 2022 naar € 126,7 miljoen in 2023.


Europees Parlement stemt in met verbod op verbranden kleding

Het Europees Parlement heeft ingestemd met een nieuwe wetgeving die het verbranden van onverkochte kleding verbiedt. Deze maatregel is onderdeel van een bredere update van de duurzaamheidsrichtlijnen en omvat ook de introductie van een digitaal 'productpaspoort', waarmee consumenten kunnen zien hoe duurzaam een product is.


Bevestigd: Getir en Gorillas vertrekken uit Nederland

De Turkse flitsbezorger Getir heeft bevestigd dat het zich op 15 mei 2024 zal terugtrekken uit Nederland. Ook het eerder overgenomen merk Gorillas zal van de Nederlandse markt verdwijnen. Naast Nederland zijn ook de markten in Groot-Brittannië en Duitsland aan de beurt voor een naderende terugtrekking.


FedEx en Zonos gaan samenwerken om internationale verkoop te vergemakkelijken

FedEx Express heeft de handen ineengeslagen met Zonos, een specialist in cross-border technologie, om de uitdagingen van internationale e-commerce retailers te vereenvoudigen. Deze strategische alliantie moet helpen de marktbereikbaarheid van deze retailers aanzienlijk te vergroten en de bezorgprocessen van grensoverschrijdende e-commerce te verbeteren.


HelloFresh ziet vraag naar kant-en-klaarmaaltijden groeien

De Duitse maaltijdbezorgdienst HelloFresh meldde donderdag dat de nettowinst in het eerste kwartaal sterk is gedaald, door een afname in het aantal bestellingen van maaltijdboxen en verhoogde investeringen in het kant-en-klaarsegment. Ondanks deze uitdagingen overtrof het bedrijf toch de verwachtingen.


Bol laat directie flink afslanken

Bol heeft een flinke reorganisatie van haar management aangekondigd. Het bedrijf gaat het aantal posities in de directie terug naar zes; de functies van Chief Marketing & Sustainability Officer, Chief Operating Officer en Chief Technology Officer komen te vervallen.