Bol heeft een flinke reorganisatie van haar management aangekondigd. Het bedrijf gaat het aantal posities in de directie terug naar zes; de functies van Chief Marketing & Sustainability Officer, Chief Operating Officer en Chief Technology Officer komen te vervallen.

Deze aanpassing is gericht op het vergroten van de wendbaarheid en het concurrentievermogen van het bedrijf. Marketing en Logistiek worden nu ondergebracht in de e-commerce-afdeling, onder aanvoering van Oscar Hundman.

Verder wordt de functie van Chief Technology Officer samengevoegd met die van Chief Product Officer. Maite Zubiaurre zal deze nieuwe gecombineerde rol van Chief Product & Technology Officer op zich nemen. Joris Scheepens, nu Chief Advertising Officer, krijgt er de verantwoordelijkheid bij voor nieuwe bedrijfsmodellen.

Twee leden van het huidige directieteam, Chief Marketing & Sustainability Officer Boukje Taphoorn en Chief Operating Officer Vincent Weijers, zullen bol.com verlaten om zich op nieuwe kansen buiten het bedrijf te richten. CEO Margaret Versteden – van Duijn zei over het vertrek van Taphoorn en Weijers: “De toewijding die Boukje en Vincent de afgelopen jaren hebben gebracht waarderen we zeer. Hun bijdragen zijn van onschatbare waarde geweest bij het vormgeven van het succes van bol.”

De vernieuwde directie van bol.com zal vanaf juli 2024 bestaan uit zes leden, met deze herstructurering gericht op het stroomlijnen van operaties en het verbeteren van de algehele efficiëntie binnen het bedrijf.