bol.com

ACM start onderzoek naar Bol na klachten van partners

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) is gestart met een onderzoek naar de handelswijze van webwinkel Bol.com, zo heeft Bol.com zelf laten weten. De toezichthouder, belast met het bewaken van eerlijke concurrentie, heeft meldingen ontvangen die suggereren dat het onlineplatform zichzelf en bepaalde verkopers bevoordeelt.


Bol winstgevend, maar nog niet naar de beurs

Ahold Delhaize heeft zojuist de resultaten voor afgelopen jaar vrijgegeven, waarbij het bedrijf ook voor het eerst informatie verstrekt over de prestaties van het platform Bol.


Blokker maakt online comeback in Belgiƫ via Bol

Na een afwezigheid van enkele jaren maakt Blokker zijn terugkeer op de Belgische markt, niet via fysieke winkels of een eigen webshop, maar door de verkoop van zijn huismerkproducten op het platform van Bol.com. Deze strategische zet maakt gebruik van Blokker's nog steeds sterke merknaam in België, waar het merk 43 jaar lang actief was.


Bol gebruikt steeds minder verzenddozen

Bol.com heeft afgelopen jaar 5,1 miljoen bestellingen verzonden zonder de gebruikelijke kartonnen verzendomdoos. Dit is een stijging van 20 procent ten opzichte van een jaar eerder.


Instabee en Albert Heijn plaatsen hun 500e pakketkluis

De samenwerking tussen Instabee, Albert Heijn en Bol heeft een belangrijke mijlpaal bereikt met de installatie van de 500e pakketkluis, die tevens voor het eerst buiten bij een Albert Heijn filiaal is geplaatst. De pakketkluizen, die de afgelopen anderhalf jaar al bij vele Albert Heijns zijn verschenen, vergemakkelijken het ophalen van online bestellingen voor klanten en dragen bij aan een duurzamere distributie.


Bol stopt met betalen op rekening

Webwinkel Bol heeft de betaalmogelijkheden voor zakelijke klanten aangepast. Vanaf 24 oktober is de optie voor zakelijke klanten om achteraf te betalen verwijderd, vanwege toenemend misbruik en fraude. Bol bevestigde deze verandering in hun beleid na vragen van de media.