De Duitse online dierenwinkel Zooplus introduceert een abonnementsprogramma in België en Nederland, waarmee het totaal op acht landen komt waar dit model nu beschikbaar is. Zooplus heeft als doel dit model geleidelijk uit te breiden naar alle markten waarin het actief is, met online winkels in 30 verschillende Europese landen. Na de lancering van een flexibel abonnementsprogramma in Duitsland en Oostenrijk in 2023, is het programma nu ook beschikbaar voor klanten in Nederland en België.

Met het abonnement kunnen klanten hun favoriete huisdierproducten selecteren en de gewenste verzendfrequentie aangeven, waarna de producten automatisch en regelmatig worden bezorgd. Dit is vooral handig voor producten zoals huisdiervoeding of kattenbakvulling, die eigenaars vaak moeten bestellen. Het programma kan op elk moment worden aangepast of gepauzeerd.

Geoffrey Lefebvre, CEO van Zooplus, zei: "De lancering van ons abonnementsmodel in Nederland is onderdeel van onze ambitie om de ultieme bestemming te worden voor huisdierouders in heel Europa. Door de beste keuze en handigste service te bieden, streven we ernaar de ervaring van onze klanten te verhogen en verdere loyaliteit te stimuleren."

De bloeiende huisdiermarkt wordt volgens marktonderzoek van Businesswire verwacht een waarde van $87,43 miljard te bereiken in 2027, met een samengestelde jaarlijkse groeivoet (CAGR) van 12,49% van 2020 tot 2027. Technologische vooruitgang en een stijgende huisdieradoptie zijn primaire groeimotoren voor deze markt.