Adverteerders kunnen advertenties beheren op PLUS-website en app
Adverteerders kunnen advertenties beheren op PLUS-website en app
PLUS Supermarkten heeft vandaag een nieuwe omgeving gelanceerd waarmee adverteerders en mediabureaus hun gesponsorde productadvertenties binnen de PLUS-website en app kunnen beheren en optimaliseren.
Het nieuwe systeem biedt geavanceerde targeting-mogelijkheden waarmee merken hun producten kunnen promoten op de posities 2, 4 en 6 binnen categorie- en zoekpagina's. Dit zou moeten leiden tot verhoogde zichtbaarheid en verkoop van geadverteerde producten.
Adverteerders krijgen direct inzicht in de resultaten van hun campagnes via een dashboard. Hierin worden metrics als impressies, clicks, conversies, verkoop en return on ad spend (ROAS) weergegeven. PLUS hanteert hierbij een attributieperiode van 7 dagen.
Olivier Fornier, manager PLUS Retail Media, licht toe: "Met de toevoeging van sponsored products aan onze mediamiddelen kunnen we nu de gehele (omnichannel) customer journey in kaart brengen en de mediastrategie afstemmen op de doelstellingen van onze merkleveranciers."
PLUS Retail Media, opgericht in mei 2023, biedt naast dit nieuwe platform ook andere advertentiemogelijkheden aan, waaronder digital out-of-home, schapcomm unicatie, vloerprojectie en instore radio in PLUS-winkels.
02 oktober 2024 om 06:54 Laatst gewijzigd: 02 oktober 2024 om 07:181 minuut Redactie Print artikel
Logimerce.nl is het online platform en heeft als doel het informeren, inspireren en bij elkaar brengen van professionals in e-commerce, logistiek en fulfilment.