Asos gaat retourkosten rekenen voor specifieke klanten
Asos gaat retourkosten rekenen voor specifieke klanten
Online modewinkel Asos gaat vanaf komende maand retourkosten rekenen aan Britse klanten die regelmatig grote hoeveelheden goederen terugsturen.
Klanten die zijn aangemerkt als frequente terugzenders zullen een vergoeding van £ 3,95 moeten betalen voor retouren, tenzij ze een deel van hun bestelling behouden. Voor Premier-abonnees geldt een minimumbedrag van £ 15, terwijl niet-abonnees minstens £ 40 van hun bestelling moeten houden om retourkosten te vermijden.
Asos heeft niet nader gespecificeerd wat een "frequent" retourpercentage inhoudt. In de industrie wordt er een groep mee aangeduidt die meer dan 90% van hun bestellingen over een langere periode terugsturen.
Deze beslissing volgt op eerdere maatregelen van Asos om de kosten van retouren te beperken. Vorig jaar meldde het bedrijf dat het gedrag van 6% van de klanten leidde tot een winstderving van £100 miljoen.
Asos benadrukt dat deze verandering noodzakelijk is om gratis retouren voor de meerderheid van hun klanten te kunnen blijven aanbieden. Het bedrijf heeft al ervaring met het in rekening brengen van retourkosten, waaronder de Verenigde Staten en delen van Europa.
10 september 2024 om 06:33 Laatst gewijzigd: 10 september 2024 om 07:311 minuut Redactie Print artikel
Logimerce.nl is het online platform en heeft als doel het informeren, inspireren en bij elkaar brengen van professionals in e-commerce, logistiek en fulfilment.