Een derde van Britse retailers berekenen kosten voor retouren
Een derde van Britse retailers berekenen kosten voor retouren
Uit een recent rapport van ZigZag, aanbieder van retourbeheer voor retailers, blijkt dat een derde van de 130 grootste winkelketens in het Verenigd Koninkrijk nu kosten in rekening brengt voor retourzendingen, een stijging van 17% ten opzichte van vorig jaar.
Het rapport, getiteld 'Returns Secrets Exposed: Inside the UK's Leading Retail Practices', onthult dat 84% van de Britse consumenten het retourbeleid van een webshop controleert voordat ze een aankoop doen. Uit hetzelfde rapport blijkt dat 61% van de shoppers zich niet laten afschrikken door retourkosten.
Al Gerrie, CEO van ZigZag, zegt hierover: "Retourzendingen zijn nooit gratis voor retailers, en de vergoedingen die worden ingevoerd verminderen de last. Consumenten worden steeds vergevingsgezinder, vooral omdat winkeliers zich richten op meer innovatieve en klantvriendelijke retourmethoden, dus ik verwacht dat deze trend zich zal voortzetten."
Andere belangrijke bevindingen uit het rapport:
68% van de retailers hanteert een retourperiode van 28 of 30 dagen.
42% van de onderzochte retailers verlengt de retourperiode tijdens piekseizoen.
85% van de consumenten verwacht binnen een week te worden terugbetaald, maar de gemiddelde wachttijd is 9,5 dagen.
82% van de grotere retailers met meer dan 20 winkels biedt de mogelijkheid om in de winkel te retourneren.
09 september 2024 om 12:06 Laatst gewijzigd: 09 september 2024 om 12:071 minuut Redactie Print artikel
Logimerce.nl is het online platform en heeft als doel het informeren, inspireren en bij elkaar brengen van professionals in e-commerce, logistiek en fulfilment.