ACM dwingt verbeteringen af bij superdrogist.com en voordeeldrogist.eu
ACM dwingt verbeteringen af bij superdrogist.com en voordeeldrogist.eu
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft ingegrepen bij de webwinkels voordeeldrogist.eu en superdrogist.com na klachten over leveringsproblemen en slechte klantenservice. Eigenaar Topcommerce heeft toegezegd diverse verbeteringen door te voeren.
Zo belooft Topcommerce de productbeschikbaarheid op de websites accuraat te vermelden, alleen bestellingen tot direct leverbare producten toe te staan de klantenservice te verbeteren. Deze verbeteringen komen na gesprekken tussen de ACM en Topcommerce naar aanleiding van consumentenmeldingen.
Topcommerce zal het bestellingensysteem aanpassen zodat alleen direct leverbare producten besteld kunnen worden. Daarnaast wordt de bereikbaarheid en bezetting van de klantenservice verbeterd.
De ACM koos in dit geval voor directe communicatie met het bedrijf om de problemen op te lossen. De toezichthouder zal de komende periode de webwinkels en hun klantenservice nauwlettend blijven controleren, mede aan de hand van meldingen bij ACM ConsuWijzer.
Het consumentenprogramma BOOS had eerder ook al aandacht besteed aan de problemen bij deze online drogisterijen. De ACM benadrukt dat zij verschillende instrumenten tot haar beschikking heeft om consumentenproblemen aan te pakken, waaronder het opleggen van boetes of dwangsommen na onderzoek.
05 september 2024 om 11:45 Laatst gewijzigd: 05 september 2024 om 11:461 minuut Redactie Print artikel
Logimerce.nl is het online platform en heeft als doel het informeren, inspireren en bij elkaar brengen van professionals in e-commerce, logistiek en fulfilment.